ByTanten

...hemma på min gata i byn, där bor det en tant...

Jag är sen, jag är sen...

Publicerad 2014-01-16 18:43:15 i Vardag,

Jag har haft lite för mig på sistone, bakat butterkakor, kollat på hus och stickat på vantar till exempel, så jag har inte direkt varit så duktig med den här listan som Onekligen fixade ihop för januari.
Men här kommer en snabbversion av de senaste rubrikerna.
 
9. En grej jag skulle vilja vänja mig av med.
 
Jag har startupitis. Jag kör igång nya stick- och broderiprojekt utan att avsluta mina gamla. Ofta. Jämt faktiskt. En hel del projekt blir klara, men min UFO:hög växer. Inte bra.
Bort startupitis, bort!
 
10. Kolla! Här är en bok som jag tycker är snygg.
 
 
OH MY GÖSTA!! HAr ni kollat in den här? Känt på den? Om inte, så måste ni! I brist på närhet till en bokhandel som säljer boken så får ni ta och kika in på Karin Holmbergs blogg.
(Bilden stal jag skamlöst på Google från saltagrodan.)
 
11. Den bästa grönsaken är ju som vi alla vet...
 
Morot! Är en rotfrukt ja... Men den kanske gills ändå? God är den iaf.
 
12. Hepp! Dagens tv-tips.
 
SVTPlay. Kolla goa gamla dokumentärer eller släng ungarna framför barnprogram, närsomhelst och varsomhelst. Våra favoriter är Stora Maskiner (ett-åringen), MiniMello (fyra-åringen), Antikrundan eller nån sån där intrigfull Familjehemligheter eller nått (JAG!). Stort plus för att det funkar på både datorn och mobil/surfplatta.
 
13. Kolla! Här är en bok som jag tycker är ful...
 
Studentlitteratur. Sån där i en färg med världens längsta titlar på framsidan som trängs ihop med de femton författare som tvingats skriva tråkigheten. Nä, ge mig en rejäl mattebok a la Calculus istället, färggrann och väger ton trots bibelpappret som sidor. Hehe.
 
 
14. Om jag blev tvingad (under pistolhot) att byta liv med någon i en tv-serie...
 
Inget hot kräves, ge mig en plats i Gilmore Girls bara. Gärna som Sookie! (Det stavas så va?) Åh, vilken mat hon lagar. Det köket hon jobbar i går inte av för hackor heller.
Men om det inte går, så kan jag väl vara Lorelei istället då, hon får ju alltid smaka maten. ;)
 
15. En grej som gör mig vansinnig i vardagen.
 
Det som hände nyss, och vid lunchtid, och igår... Dator som kraschar bara jag kommer in i rummet. Helst när jag inte sparat det jag höll på med på grund av bajskatastrof/utspilld mat/klädbråk/DenÄrMinMINMINMIN!! å sånt där... Helt jäkla, du-ska-stoppas-ner-i-toastoeln-och-sedan-micras-datorjävel-vansinnig blir jag.
 
Finns det tabletter för sånt?
 
Appropå det, jag slänger ut den här utan att kolla stavningen idag. Ok? Ok.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela