ByTanten

...hemma på min gata i byn, där bor det en tant...

En grej som får mig att vilja ropa HIGH FIVE! i vardagen.

Publicerad 2014-01-22 08:32:34 i Vardag,

Som för de flesta (gissar jag) så är det svåraste och mest frustrerande i vardagen att lyckas lämna och hämta på förskolan, i tid. Så när det händer, vilket är sällan, så känner jag mig nästan berusad av känslan av superbästmammighet. Inget får mig att svettas mer än att inse att ettåringen jag precis krånglat på alla ytterkläder på, precis innan vi ska gå ut, har bajsat. Eller när jag lyckats komma i tid för hämtning och fyraåringen deklarerar "inte hem!" samtidigt som ettåringen plötsligt insett att han är trött, hungrig och varm och vill hem NU! Pust, suck, stön och sammanbitna tänder.

De dagarna jag fixar sånt utan att få spunk? Då FÖRTJÄNAR jag faktiskt en high five. Sådetså!

Kommentarer

Postat av: nenna - livet så här långt

Publicerad 2014-01-22 11:21:07

Hear hear på den!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela