ByTanten

...hemma på min gata i byn, där bor det en tant...

Att chocka sin man med tanterier är rätt så kul!

Publicerad 2014-01-05 17:49:36 i Tanten,

Häromdagen dök det upp en bild på mitt Instagramflöde som fångade min blick, och aktiverade mitt habegär. Det var Clara Falk ifrån Clara Stickar, en bloggerska jag följer rätt så slaviskt, som hade en tidningssida upplagd. Hon och en annan stickerska har precis kommit ut med en ny stickbok som jag suktar rejält efter; Vantar för alla årstider. Tidningssidan var från Året Runt, en riktig tanttidning av allra bästaste sort, och en som jag fakrtiskt inte brukar köpa. Men just den är dagen skulle vi resa 20 mil med två barn som med stor säkerhet skulle sova minst 18 av dem. Med andra ord så kunde jag utan problem få ihop minst 1,5 timme med sticktid i bilen om min kära man kunde tänka sig att köra.
 
Nu kan ju vara ett bra tillfälle att säga vad tidningssidan hade för innehåll, om ni inte redan luskat ut det, en stickbeskrivning på en utav vantarna från boken jag nämnde innan. Snabb som attan stack jag och köpte tidningen, snabbkollade garnstashen här hemma, luskade fram stickor och stoppade ner hela rasket i stickväskan.
Jag har stickat som en besatt (ja, så besatt man kan vara som småbarnsmamma) hela helgen och har nu en halv vante. Bara en och en halv kvar alltså!
 
Men all sticktid jag lyckats få till i helgen har roat min man ofantligt, och han har tagit varje tillfälle han kan för att få nämna att jag nu blivit fullfjärdad tant i och med mitt tidningsinköp. ''Här packar jag bilen på en kvart och min fru åldras 20 år, hur gick det till?'' har varit favoriten.
Jag bjuder på den älskling! (Jag tror nämligen att det kan bli fler exemplar som inhandlas, hihi.)
 
Om ni har Instagram så får ni gärna följa stickningens framskridan, eller dess totalstopp, vi får se hur det går. Mitt användarnamn där är Bytanten. Hoppas nu bara att mitt restgarn räcker!
 
 
Här är tidningsartikeln, med en liten intervju av stickerskorna.
 
 
Här är efter bilfärden till släkten...
 
 
...hur det såg ut vid morgonkaffet imorse...
 
 
..och hur den ser ut nu efter bilfärden hem igen.
 
 
Åh Signe, vad snygg du är!
 
 

Kommentarer

Postat av: nenna - livet så här långt

Publicerad 2014-01-06 11:36:02

Sånna där bilder gör mig faktiskt riktigt sugen på att sticka och virka och allt vad det heter. Men njää, med min otalang för sånt så får jag ta och hålla mig till att tigga hos dig istället. ;)

Svar: Det går så bra så, jag har nog en öppning för önskemål någon gång i 2026. Men om vantarna blir för stora så vet jag vem jag ska ringa. ;)
Camilla Ekholm

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela