ByTanten

...hemma på min gata i byn, där bor det en tant...

Packa pappas kappsäck

Publicerad 2013-11-07 21:07:40 i Vardag,

Vi ska på kalas i helgen, bara ett litet kalas mitt på dagen, men... här kommer det - det är inte här i byn. 

Så det som följer är då att vi behöver övernatta, planera resan och packa. Det ska med kläder, paket, leksaker och gosedjur, kuddar och snuttisar, fika och mutor. Listan är lång och växer för varje gång vi ska iväg. Behöver vi verkligen ha med allt? Det enkla svaret är nej. Det behöver vi faktiskt inte. Kommer vi att, när vi väl är framme, behöva de saker vi väljer att lämna hemma? Lika lätt att svara på den frågan som på den förra.

Ja. Varje gång. 



Och jag kan verkligen inte sova utan min egen kudde.

Kommentarer

Postat av: Nenna - livet så här långt

Publicerad 2013-11-08 10:09:56

Nä! Visst är det konstigt, det GÅR VERKLIGEN INTE att sova utan sin egen kudde.

Anar ett släktdrag där, och eftersom där är så mycket jättegamlare än vad jag är så skyller jag på dig! ;-D

Postat av: Nenna - livet så här långt

Publicerad 2013-11-08 10:10:54

*DU ÄR inte DÄR ÄR

//suck

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela