ByTanten

...hemma på min gata i byn, där bor det en tant...

Onödigt onöjd.

Publicerad 2013-05-25 21:59:36 i Vardag,

Jag kan inte sova.

Ungarna sparkas i sängen.
Min man snarkar.
Barnen snarkar.
Sonen den yngre blir hungrig.
Sonen den äldre blir klängig.
Mannen pratar i sömnen.
Sonen den äldre svarar honom.
...
Kan. Inte. Sova.


Så nu har jag gjort något åt det!

Sonen den äldre sover borta för natten. Väl omstoppad i sin farmor och farfars husbil.
Mannen sitter på jobbet och passar på elden. Eller vad han nu gör på sitt jobb.
Sonen den yngre sover gott i egen säng bredvid dubbelsängen.

Allt fixat! Jag har hela sängen för mig själv!

Helt själv!


Själv.




Jag kan inte sova.

Kommentarer

Postat av: Nenna - livet så här långt

Publicerad 2013-05-26 18:55:56

Du är ju bara för go!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela