ByTanten

...hemma på min gata i byn, där bor det en tant...

Det är ju tanken som räknas. Eller nått.

Publicerad 2013-07-17 22:59:29 i Vardag,

Hemma hos en småbarnsfamilj en vanlig eftermiddag.

Frun kommer hem från jobbet. Ena barnet sover gott i soffan och det andra myser med pappsen i soffan.
- Kaffet är klart i köket. Det finns bullar med.
Frun häller upp kaffe, tar två bullar (två? En vanlig onsdag? Det var väl värst!) och slår sig ner i soffan.
- GggggäähhhHhaaäääee!!?!
Bullarna är i fokus. Frun är generös och erbjuder en bit.
- Nej! hörs det. Jag tror det är ägg på dem där, det är nog inte vi som bakat dem.
Frun tittar på sin man. Han tittar i sin tur på den nästan uppätna bullen i frugans hand.

Att vara bebis och inte tåla ägg är ju trist. Att komma på att man just bjudit sin ammande fru på just ägg är nog, ska vi säga, tristigare...



P.S. Jag lär nog hinna komma ikapp med lite serier ikväll i alla fall medan jag nöter parkettgolvet med fisunge på armen. Det är ju en silverkant eller hur?

Kommentarer

Postat av: Nenna - livet så här långt

Publicerad 2013-07-19 08:15:40

Ojdå! Inga knep som miniform, mesost eller det där teet fungerar liiiiite mot gaserna? SÅ att du åtminstone får sitta ner menar jag.

Postat av: ByTanten

Publicerad 2013-07-19 19:49:03

Nej. Inte vad vi märkt. Har inte testat teet i samband med magkrånglet dock. Hade inget färdigt i kylen och det var ju inte läge att fixa något då på kvällen.

Minifom hjälpte ju, men det tar ett par dagar på sig innan det kommer igång. Sen hjälper den inte mot eksemen efteråt.

Men jag är alltid tacksam för tips. Mannen kan ju drabbas av ammningshjärna fler gånger. ;)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela