ByTanten

...hemma på min gata i byn, där bor det en tant...

...och latare människa får man leta efter.

Publicerad 2012-09-16 08:47:58 i Tankar om livet,

Vet ni vad jag tycker om hen egentligen, verkligen tycker och tänker?
 
Det Är Så Skönt!
 
Jo, det är faktiskt det. Mest på grund av ett annat litet ord på tre bokstäver. L A T
För det är jag, lat alltså. Genvägar gillar jag, förkortningar och att cheatcodes likaså. För ska jag vara ärlig så drog jag alltid till med ett "han-hon-den-det" innan. Hen har ju funnits länge, i många olika former. Vanligast för mig har varit i forum på nätet där det satts in @, * eller ? mellan h och n. Alltså, h@n, h*n och h?n... Lite krångligt att skriva och omöjligt att uttala. Nu slipper jag det. Hen funkar.
 
Folk kan bli sura, klaga eller missförstå innebörden bäst de vill.
 
Men hen f u n k a r.
 
 
Så det så!
Hälsningar från lata tanten.

Kommentarer

Postat av: Nenna

Publicerad 2012-09-17 07:27:53

Hear hear!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela