ByTanten

...hemma på min gata i byn, där bor det en tant...

...som älskar hösten!

Publicerad 2012-10-14 08:05:58 i

I mitt hjärta har hösten en speciell plats. Mycket för att jag fyller år i november, så hela hösten präglades under min uppväxt av en pirrande nedräkning till födelsedagen. Sen älskar jag att läs mig nya saker, så skolstarten (höstterminen) var efterlängtad och tycktes alltid så full av löften om nya härliga kunskaper. Färgerna som kommer när löven skiftar färg är bland de vackraste naturen kan uppbringa i mitt tycke, så det brukar ofta bli långa promenader och kaffedrickande i skogen. Rosiga kinder, raggsocksvärmda fötter och handarbete framför brasan är, helt klart underskattade, följder efter de promenaderna.
Det finns helt klart fler underbara saker med hösten, många fler än jag orkar skriva om. Älska hösten!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela