ByTanten

...hemma på min gata i byn, där bor det en tant...

...som funderar över tankar.

Publicerad 2012-12-02 17:16:01 i Vardag,

Speciellt spännande blir det ju eftersom det till och med låter som om jag käkat svamp från skogen. Ni vet sån dör som ser så fin ut. Lite julig rentutav.

Men nu är det såhär;

Det är, fortfarande, första advent.

Första advent kräver gröt. I mindre utsträckning även skinka.

Jag står och väntar på ugnen och att riset ska koka upp.

Ergo, jag har tid att tänka (farligt) och skriva ner tanken (möjligtvis ännu farligare).

Såatte... Här kommer det...

Ni vet såna här små tankar man får när man väntar barn? Eller nått annat roligt ska ske här i livet. De här "vi ska ha det så uuuuuuunderbart!!!!" För allt kommer ju bli helt rosenskimrande och härligt och precis som man önskar sig?
Sedan kommer verkligheten ikapp och man är lycklig om man kan få några futtiga minuter varje dag så att man klarar sig (om man har tur) tills morgondagen.

Ja, just precis! Såna tankar!

Ibland får man faktiskt uppleva EN HEL SÅN DAG!

Jo, jag lovar. Hela dagen. Hela långa dagen från det att man kliver upp tills dess att man står och bloggar och kommer på att man glömt bort ugnen... Lugn lugn, jag har inte stoppat in skinkan än. Kommer strax, ska bara...

Sådärja, klart! Skinkan i ugnen och gröten har kokat över på spisen. Men bara lite. Så jag tycker fortfarande det tidigare skrivna ordet gäller.

För att återgå till ämnet. Det händer faktiskt, man kan ha en hel dag som de där man drömmer om och den här gången så fick jag den. Eller vi kanske jag ska säga. Men vi har haft det underbart idag!


PS. Nej, jag vet inte hur det här gick till eller hur man gör om det. Ja, jag fruktar dagarna som kommer om det är tänkt att jag ska leva på det här ett tag nu.

Kommentarer

Postat av: Nenna - livet så här långt

Publicerad 2012-12-04 15:14:31

Sånna dagar är helt underbara! De kan man leva länge på som sagt. Sånna eller så får man bläddra bland gamla bilder och bli helt nostalgisk. ;-) Det fungerar också vid deppiga perioder.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela