ByTanten

...hemma på min gata i byn, där bor det en tant...

Listor är min grej, att följa dem är det inte...

Publicerad 2014-02-02 09:27:06 i Vardag,

Alltså, den där januarilistan som skulle fixa fram ett inlägg om dagen? Gick inte så bra va? Nä, tänkte inte det.

Men det är ju faktiskt en januaritradition det där, att starta upp grejer som inte kommer funka. Trots att jag vet om att det inte kommer funka. Så då vet jag ju att den traditionen är välbehållen och välmående.

Inläggen kommer, så småningom. De skrivs väl som vanligt på kvällen, på mobilen, och publiceras sedan någon gång när barnen inte bråkar med varandra och datorn inte bråkar med mig. Vilket inte är så ofta.

Men den sista rubriken, den där om fika, den tänkte jag leva mig in i idag... För SEMLA måste vara en av de där fikorna som hamnar på tio-i-topp-listan. Å semla ska det bli.

Söndagssemla.

Mmmmmm

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela