ByTanten

...hemma på min gata i byn, där bor det en tant...

...som ska virka katter.

Publicerad 2013-03-12 15:33:17 i Hjärtekatter,

Häromdagen damp det ner ett paket i brevlådan. Ett stort paket. Svart, om det nu spelar någon roll. Jag som vet med mig att jag inte beställt något blir ju hiskeligt nyfiken på vad det kan vara, då det visar sig att det är adresserat till mig. Jag och treochetthalvtåringen slet upp paketet och kikade på innehållet.
 
Där låg det en himla massa garn i en genomskinlig plastpåse, en stor förpackning med bomullsstoppning och några lösa garnnystan som uppenbarligen inte fått plats i plastpåsen. Färglada nystan,flera av varje sort, låg där i påsen.
 
Lite mystiskt var det allt. Tills lappen trillade ur.
 
Ur paketet alltså.
 
Då blev det glasklart.
 
Vad som har hänt är att några vänliga, men virkningshandigkappade, själar har skänkt en liten summa pengar till ett av de mest berömvärda projekten jag vet; Hjärtekatten. Genom att göra det, samt valt färg och lite andra småsaker på önskad katt, så skickas material föra att göra katten till antingen mig eller någon annan av oss som skrivit upp oss på listan.
Vi som finns med på den listan är hjälp-virkare. Vi virkar åt dig, så att säga, så att du inte behöver. Så har du lust att hjälpa till att ge ett barn med hjärtfel en liten kamrat på vägen genom undersökningar, operationer och sjukhusbesök men inte har tid, ork eller kunskap att virka själv - skänk en slant. Låt oss hjälpa dig att hjälpa någon annan.
 
Katterna hamnar på barnhjärtavdelningarna i Göteborg och Lund. (Läs gärna mer om hur det går till på Hjärtekattens blogg eller på deras FB-sida.)
 
Men, framförallt, sprid ordet! Ju fler vi är som hjälper till på de sätt vi kan, desto fler barn med hjärtfel (samt deras syskon, läs gärna om syskondjur på Hjärtekattens blogg) kan få en egen katt som kan hålla dem sällskap.
 
En stor eloge till alla som driver Hjärtekatten och hjälper oss andra att hjälpa.
 

Kommentarer

Postat av: Nenna - livet så här långt

Publicerad 2013-03-15 21:00:17

En stor eloge till dig som virkar! Vad glad jag blir!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela