ByTanten

...hemma på min gata i byn, där bor det en tant...

...som haft tidsbrist. Nej nu ljög jag. Igen.

Publicerad 2012-10-10 07:30:42 i Lite vadsomhelst, Vardag,

Jag gör nämligen det. Ljuger. Rätt ofta faktiskt.
 
Tänker jag efter så gör nog du det med. Rätt ofta och vid samma tillfällen varje gång. Visst har jag rätt?
För inte står vi väl där och svarar ärligt på frågor som: Hur mår du? Hade du trevligt på semestern? Visst är det underbart att vara gravid? och alla andra liknande artighetsfraser? Nej, just det!
 
Inte talar jag om att jag har sömnbrist, lider av en förstoppning Sauron själv måste uppfunnit för att lägga till mänsklighetens redan många kval, inte fick till någon semester ens eftersom bacillernas ledare inte beviljade sina abetares semesteransökningar och att foglossning, sammandragningar, svullna fötter samt uppstötningar inte riktigt brukar hamna under kategorien Underbart i mitt tycke. Så det är det ju ingen som vet.
 
Så, ja. Det har varit tyst på bloggen. Men, nej. Det är inte på grund av tidsbrist.
 
Inte så mycket brist på något alls faktiskt. Mer att jag har haft tidningar att läsa, kaffe att dricka och möjlighet att få göra just de sakerna - På Samma Gång och Ifred, Helt Allena, Själv!
 
Såatte, nu vet ni det.
 
 
 
P.S: Har ni sett att de säljer satsumas i affärerna nu? De tar faktriskt en hiskelig tid att skala, så där försvann ju ytterligare lite tid från bloggskrivandet. Speciellt när det faktiskt är obligatoriskt att aldrig äta färre än fem stycken på en dag. Nej, där ljög jag faktiskt inte!

Kommentarer

Postat av: Nenna

Publicerad 2012-10-14 08:07:36

Så söt du är! Och en sak till... Vi som inte ljuger så där vansinnigt ofta på frågan Hur mår du? vi får inte den frågan lika ofta efter ett tag. ;-)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela