ByTanten

...hemma på min gata i byn, där bor det en tant...

Riktigt rejält rörigt!

Publicerad 2013-05-05 18:59:56 i Vardag,

Vissa dagar ska man bara vara tyst.

Det händer rätt ofta att min man undrar om jag planerar att göra något speciellt senare under dagen, eller om han kan göra vaddetnuärhanvillgöraförnågot. Då använder han ofta uttrycket; Hur ser det ut i ditt huvud inför morgonen/dagen/kvällen/helgen/etc?

Och jo, jag brukar svara vad jag tänkt mig. Eller inte tänkt mig, hur det nu må vara. Men ibland, som idag, så rör det ihop sig lite. Då svarar jag nämligen på det han frågar, inte det han menar. Inte bra. Inte. Bra. Alls.

'Jo, du vet julgransslingor? Såna man sätter upp vid Jul? Precis just när man har bråttom och så kollar man ner i kartongen och...? Just så!'

Nästa gång hoppas jag på sinnesnärvaro att svara, 'Har inte tänkt mig något, jag är för stressad.'

Kommentarer

Postat av: Nenna - livet så här långt

Publicerad 2013-05-17 10:46:17

Nää, jag gillar ditt andra svar bättre!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela