ByTanten

...hemma på min gata i byn, där bor det en tant...

Gör om, gör rätt!

Publicerad 2013-02-02 07:33:36 i Vardag,

Här hemma brukar vi prata om personliga drag som checkboxar som är ifyllda alternativt ofyllda. T.ex. som "mammagris".
Ett utdrag;

-Vilken mammagris hen är!
- Ja, den boxen kryssade du i rejält.
- Ja, men jag minns inte att de satte någon varningstext bredvid rutan, så hur skulle jag veta att man var tvungen att gradera krysset? Va? Va!
- Skyll dig själv säger jag bara.
- Nej.
- Jo.
- Mmmm. Men nej.
- Det var du som fyllde i.
- Ingen varningstext!
- Fabriksfel?
- Fabriksfel.

(Tystnad)

- Eller vänta nu. På pappret eller på bebisen?

Kommentarer

Postat av: nenna-b - livet så här långt

Publicerad 2013-02-11 07:18:28

Hahaha! Det kanske stod i det där finstilta längst ner att "grisgenen" är lika stark vare sig det är mamma eller pappa det gäller?

Och nog tyckte jag att han gottade sig ordentligt med mig igår, fast å andra sida... Jag är ju också mamma. Så då kanske det inte är en specifik? Eller ska det vara mammor som är nära släkt?

Du får nog läsa om det där avtalet!

Svar: Han kanske är tuttgris?
Camilla Ekholm

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela