ByTanten

...hemma på min gata i byn, där bor det en tant...

Post-födelsedagsinfo

Publicerad 2013-11-07 08:21:48 i Tanten,

Jo, jag fyllde ju år igår. 

Hur många år är ju irrelevant, men om ni vill gissa så skulle det vara rätt så bra att satsa på ett tal någonstans mellan 31 och 33. 

Men i alla fall så var det min födelsedag och på sådana dagar brukar födelsedagsbarnet få bestämma rätt mycket. Vilken frukost som ska serveras (hallå? som om någon väljer något annat än tårta?) om det ska bjudas in någon, om familjen ska klä upp sig eller inte, eller något annat liknande. Så var ju fallet även igår.

Jag valde, som alltid, tårta till frukost. Det gör väl alla? Nu blev det ju dock faktiskt inte så att den åts till frukost, mest på grund av sjukt trött tårtbagare dagen innan, men när tårtan väl kom på bordet var den väldigt god. Sen tillbringade jag nästan hela dagen i soffan, framför tv:n med en stickning i handen och en kaffekopp på bordet. 

Min man hade barnen, pizzahaket här i byn fixade lunchen, resterna i kylskåpet fixade middagen och det tidigare nämnda frukostvalet tog hand om fikat. 

Idag rullar vardagen vidare. Stora pojken är ett par raggsockor rikare, lilla pojken är trött efter sockerkicken igår och tilltäppt näsa i natt och svärmors pojk är nog rätt mätt på både lek och skräpmat. 

Själv så börjar jag redan planera för nästa år...

Kommentarer

Postat av: Nenna - livet så här långt

Publicerad 2013-11-08 10:07:38

Utmärkt födelsedag! Förstår att du planerar inför nästa.

Grattis igen!!!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela