ByTanten

...hemma på min gata i byn, där bor det en tant...

Ungar får allt det rosa.

Publicerad 2013-03-23 10:02:16 i Hjärtekatter,

Vem skulle inte vilja ha vår nu? Blommor som letar sig upp ur myllan, fåglar som kvittrar medan de bygger bon och solen som får dig att kisa på skogspromenaden.

Nu är det ju för all del soligt och fåglarna bygger säkert på bon, om så bara för att slippa kylan och blåsten. Blommorna har börjat kika upp men jag tror att de kommer ge upp när de inser att vintern fortfarande pågår för fullt häruppe.

Så vi har gjort det enda vettiga i det här hushållet. Handlat vårkläder.

Tanken var att vi behövde kläder allihop. Mannen i mitt liv är väldigt duktig på att aldrig ha skor som funkar för vädret utanför dörren. (Tänk er sandaler i vårrusk. Hu!) Barnen växer ur sina kläder innan vi hunnit tvätta dem och jag har obarmhärtigt och effektivt mördat varenda jacka jag äger. Varenda. En.

Men usch så trista alternativ vi vuxna får. Grått. Beige. Natur (är det en färg?). Svart. Brun.

Jag dör tråkdöden varenda gång. Jag menar det. Jag får ångest. För jag vill ha färg! En gul regnrock med grön sydväst och mina röda gummistövlar med vita prickar på. (Glädjen när jag hittade dem var enorm!)
En brun manchesterjacka med turkosa fickor är inte något man kan drömma om när man är vuxen. Så istället får min äldsta frossa i färg.
Gröna regnkläder och rosa gummistövlar.

Vet ni, även om jag nog får sy en brun jacka med turkosa fickor själv om jag någonsin ska få äga en, så kan jag inte hjälpa att bli glad när man möts av de här i hallen.

Kommentarer

Postat av: Nenna - livet så här långt

Publicerad 2013-03-23 15:39:10

Jag gillar't!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela